Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 10 oktober 2018

Mitt i veckan

Vaknade en aning tidigare än tänkt. Så innan jag i normala fall stiger upp hade jag redan hunnit både duscha och bädda rent. Fortsatte dock en del plockande så jag hann aldrig ner med något till förrådet. Men gick hemifrån ca en kvart tidigare. Tog därmed en anings längre väg till jobbet också. Väl på plats kom jag på att jag skulle haft knäcke med mig till frukost. Som tur var hade jag lite i kvar i paketet som redan fanns på plats. Nu får jag dock inte glömma att ta med mig i morgon. Det är tomt på jobbet.


Hann med en del som jag inte visste skulle göras och hade en del information redan som chefen kom efterfrågandes. Allt en bra känsla att ha information innan det skriks efter den. Dock har vädret idag varit helt underbart så det blev bara en dryg halvtimme mer jobbat idag. Sen tog jag en sakta promenad hemåt. Hann in på apoteket och handla till maken innan det stängde. Samt bli upplockad för lite inköp av div.


Väl hemma så har jag hunnit med att äta, bära ner prylar, få en del fixat, annat småplock samt håret tvättat osv. Nu återstår några vändor till innan allt som ska till förrådet är på plats. Kommer jag upp lika tidigt i morgon får det bli en tur till soprummet på vägen till jobbet. För nu är det ihopsamlat i en hög och därmed betydligt enklare att veta vad som ska bäras i väg.


Jag får nog även börja fundera på vad jag vill ha med mig till övernattningen i Danmark nästa vecka. En kollega ska tackas av på tisdag kväll och på onsdag kväll så kör chefen och jag ner till Danmark för att dels lära leverantören men samtidigt får jag också utbildning i en del verktyg vi har. Inte så att jag inte kan dem generellt men hur detta företag tänker och tolkar dem. Men nu ska tänder borstas och jag sova. Ska ju jobba även i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar