Öland

Öland
Solnedgång

lördag 22 november 2014

Härlig dag

Kallt var det, det ska jag inte sticka under stolen med. Maken tog dock på sig arbetskläderna för första gången i november och gick ut. Vi har ju en vargagrop till dumt placerat. Den behöver fyllas igen. Grannen hade en del sten och skräpjord som han inte behövde. Det tänkte vi lägga i botten. Dvs jag tänker och maken får utföra.


Lite har jag hjälpt honom med betoning på MYCKET lite. Några stenar jag jag burit i övrigt följde jag med honom ut mest för att ta lite kort. (Å andra sidan så har jag skött tvätten och starten av matlagningen..) Kan kanske bli bra. Vi hade inte mycket mer än en timme på oss sedan började det bli väl mörkt. Jag hade smitit in en stund tidigare för att börja med maten.


När väl maken kom in var han lite frusen så han tog över matlagningen. Behövde väl värma sig eller något. Här kommer iaf fler bilder på hur det såg ut när han höll på och jag fortfarande var ute.


2 kommentarer:

  1. Den som jobbar och håller på vill säkert ha lite sällskap under tiden, någon som kommer med små glada tillrop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara det inte vore så trist att bara titta på......

      Radera