Öland

Öland
Solnedgång

fredag 14 november 2014

Det blev en del

När jag väl fick fart igår hann jag med en hel del. Fick hela lägenheten städad, trapphuset också. Bar ner kartongerna som skulle med tillbaka till huset. Påsen med filmer och lite annat hamnade också i bilen. Väskan med dator och lite annat stod färdig och bara väntade på att bli nedburet. Dock ville jag inte ha den i bilen under natten.


Fixade till mat dock ingen till idag. Kom på att jag var värd mat från jobbets restaurang. Hann med att fixa till köket efter mig samt slänga soppåsen. Var alltså rejält effektiv. Och är man bara tillräckligt effektiv kan man kosta på sig att vara lite lat. Så jag låg framför tv-n och läste en bok innan 19.00. Och före 21 så låg jag till sängs. Dock låg/satt jag med datorn där en rejäl stund.


Min nästan tomma dag på jobbet var inte alls tom när det väl kom till kritan. Hann med en hel del som jag inte hade tänkt. Som vanligt var det då lite annat som jag kanske skulle gjort också. Men inget som inte kan vänta till måndag. 1,5 timme innan dagen var slut skrev jag ST och åkte iväg.


Mötte upp maken på Rusta och handlade lite han hade på sin önskelista. Dock fick han ingen tandkräm. Den var ju i princip slut hemma. Tur jag kom då för det finns tre stora tuber. Vet inte riktigt hur mycket han använder om inte det kan räcka ett tag. Därefter konstaterade vi att vi var trött så vi åkte hem. Ok blev ett stopp i affären. Om jag inte skulle orka i morgon så finns nu allt hemma för att kunna laga middag denna helgen också.


Har hunnit att packa upp det som kom med hem. Nu har jag tagit kväll. tänkte fortsätta med det resten av denna dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar