Öland

Öland
Solnedgång

fredag 28 november 2014

Dag 2

Med skallbank utan dess like. Ligger på gränsen att bli migrän. Då jag har klipptid hos frissan i morgon är det inget som står speciellt högt på önskelistan om ens alls. Igår smet jag hem en timma tidigare. Var gång jag hade somnat och mådde rätt ok så ringde mobilen. Så mycket som den ringde igår har den inte ringt på ett par veckor. Värst var det när hyresvärdinnan ringde straxt före 20 för att tala om att hon behövde nycklarna till lägenheten. Snickaren behövde komma in och snickra lite...... Med skallebank?

Efter en halvtimme med ugnen på så kan jag få det så här varmt i lägenheten.....

Det hade tydligen inte blivit hundra tätt när de bytte mitt fönster så det hade läckt in. Detta innebar inte bara att jag behövde lämna nycklarna till henne i morse utan att jag också behövde möblera om en del. Jag som hade hoppats på en tidig kväll och mycket vila......

Det blev till att gå till jobbet idag trots att huvudvärken var kvar. Jag hade iaf hunnit vila tillräckligt för att det inte skulle bli migrän igår iaf. Dock gav jag upp straxt efter lunch. Åka till lägenheten gick inte. Åkte hem till min mor som bor närmast. Blev lite vila där sen fortsatte jag till huset. Har inte gjort speciellt mycket nytta. Mest vilat, ska ju klippas i morgon och orkar jag så vill jag besöka Kalmar slott och dess julmässa.....


Skulle jag mot all förmodan var pigg efter slottet så var det aktivitet i Glömminge, Lindby och något ställe till på vägen tillbaka till huset. Fast egentligen så räcker det med att jag orkar ta mig in ett varv på IKEA. Behöver en bäddmadrass. Men först ska det sovas en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar