Öland

Öland
Solnedgång

måndag 6 augusti 2012

Oj då

Blev inte mycket bloggat förra veckan. Dvs inget alls. Först tog dottern med pojkvän lite tid. Sedan så har tomten tagit en del tid. Inte så mycket för mig som för maken.



Men om maken har varit upptagen med tomten har en annan lagt tid på övrig service. (Ok en del jobb har det också blivit trots att jag egentligen har haft semester,)


Ska väl villigt erkänna att dra ris inte är det roligaste jag vet. Att sedan göra det i fullt solsken och dryga 24° varmt, gör det inte enklare att motivera sig. (Hela tomten är dessutom i lä, ingen svalkande vind.)



Men fint blir det. Helgen gick åt till att plocka ihop det som vi ville ha denna veckan i lägenheten. Passade på att sortera ut varsin påse med kläder som vi antingen inte kan ha längre eller inte vill ha. Mina kläder kollar syrran innan de skickas vidare eller kasseras. Makens kläder skickas också vidare. Jeansen ska vi testa och sälja på Tradera om någon månad eller så. Annars får de också kila vidare.






Nu är frågan vilka möbler ska sparas, till lägenheten eller skickas vidare. Har inte haft en enda loppis som jag hade tänkt mig. Men när dotterns prylar är borta finns det lite bättre med plats. Kanske ska testa i samband med skördemarknaden i oktober? Den som lever får se.

1 kommentar:

  1. Jag tycker faktiskt inte synd om er som har värme även om ni får slita. Här regnar det bara hela tiden.

    SvaraRadera