Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 15 augusti 2012

Fördelar/nackdelar med hoya

Eller porslinsblommor om man hellre vill kalla dem det. Jag fick en fyra- fem sorter av en bloggvän på MN. Hade lite kris med att får dem att överleva i början. Men efter nå't år hade jag kommit på hur de ska hanteras. Och när de väl trivs då är de nog den mest enkla blomma jag någonsin har mött.

Just nu blommar samtliga 6 samtidigt. Det är ju en fördel helt klart. Att de trivs och blommar alltså. Men måste de lukta så mycket?? Lukten är helt klart en nackdel!! För när 6 st blommar samtidigt då luktar det väldigt mycket!!

Funderar på om någon av dem skulle trivas på jobbet........ Där man kan dela med sig av lukten....


Detta är en Hoya Bella och den enklaste, när man inte vattnar ihjäl dem.

4 kommentarer:

  1. Dom är fina och den på bilden luktar väl inte

    SvaraRadera
  2. Dom är fina. Lukten stör mig inte då jag inte har något luktsinne:)
    Jag har 3 som blommar nu. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också såna o dom är såå fina, men mina luktar inte

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också att lukten är lite jobbig och jag har bara en. Det tog mig ett tag att fatta att det var lukten från den jag kände varje gång jag gick in i köket

    SvaraRadera