Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 20 december 2011

Dottern hemma igen :)

Idag kom hon äntligen. Dottern kom med tåget som inte var mer än 5 minuter sent. Trots att det snöar. Trevligt när det går åt rätt håll. Hon kom med minimal packning. Dels lämnade hon lite som hon inte fick ner sist hon var här. Och dels fick jag inte ner allt i de två lådor som jag har skickat upp.


Sedan har jag kompletterat med en del kläder. (Måtte hon bara ta det mesta med sig upp när hon åker.) Godis i mängder ska det vara till jul. Så även här. Dock behöver inte jag några mängder. Maken vill inget ha. (Iaf säger han det men jag är inte säker på att det är hela sanningen.) Några kilo blev det till dottern. Dock inte mycket som jag gillar. Mycket bra för mitt midjemått :)


Är i det närmaste färdig med julpyntet också. Har dock upptäckt att det blir tomt på byrån i sovrummet! Hmmm, nä några fler tomtar har jag inte tänkt köpa. Tar nog hem de jag har på kontoret och ställer dem där istället. Har ju några kartonger till med tomtar i förrådet. Och helst borde jag egentligen sortera ut fler än jag har gjort. Dock lär dottern ta med sig ett flertal av de utplockade.
Nope, dags att förbereda morgondagen.

11 kommentarer:

  1. Wow! Inte illa att tåget mer eller midre kom i tid :)

    SvaraRadera
  2. Söta tomtar. Önskar dig och familjen en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År Kram

    SvaraRadera
  3. Chockerande att tåget nästan var i tid. Godis är ett måste på julen

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt att tågbolaget (vet ju inte om det är sj eller något annat) inte tog mer än 5 minuter från eran tid. Hoppas ni nu får några härliga dagar med glädje,tjat och gnat.
    Inte ens på julafton går det att få äta lite godis för mig, visseligen har jag ätit en annan gång (skulle ju inte kunna vara så rund som jag är annars)men skulle vilja ha lite till./Gullvi

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Nu har jag hittat dig här, lägger dig under mina länkar om det är okej? :)

    God Jul o Gott Nytt År
    Kram

    SvaraRadera
  6. Smart du är, be Lottiz om min adress :)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  7. Du får hälsa dotter och vilka söta ormtomtar du har!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  8. Jag Önskar dig En Riktigt God Jul ♥

    SvaraRadera
  9. önskar dig en god fortsättning och ett gott nytt år=)

    SvaraRadera
  10. Ha en god fortsättning och ett gott nytt år!
    Hälsa dottern!!

    SvaraRadera