Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 14 mars 2018

Mitt i veckan

Idag låg jag bara till maken stängde ytterdörren. Så 25 minuter senare var jag klar och ute genom ytterdörren. Betydligt trevligare väder idag än igår. Dvs det regnade inte. Det var dock betydligt kallare. Och jag som inte ens hade thermokjolen i väskan. Var bara att knata på en aning snabbare så man höll värmen. Var framme betydligt tidigare. Hjälpte dock föga för jag var ändå den som sist lämnade kontoret där jag sitter för tillfället.

Har dessutom hunnit med lite mer än jag trodde. Hoppas nu kunna hinna med det sista på den uppgiften i morgon. Samt hinna rensa av mejlen lite rejält. Skulle behöva ha den i det närmaste tom inför nästa vecka. Hann med att planera om lite med hjälp av kollegan på den andra enheten. Ändå lär jag inte hinna vara speciellt mycket på kontoret innan maj är här. Upptäckte dock att hösten blir desto behagligare.


Bra väder även när jag gick hem men kallt. Var som en isbit om händerna så nu känns de som grovt sandpapper. Lämnade in väskan växlade några ord med gubben sen gick jag ut 45 min till. Ok skulle bara spela lite Pokemon. Det var två raider som jag kunde klara på egen hand. Var inte ett dugg varmare när jag kom tillbaka. Och saknar fortfarande 2000 steg men de skiter jag i.


Åter på plats var det till att äta mina mackor innan jag ställde mig i duschen. Sitter nu ren och fräsch och väntar på att få lägga mig. Har även hunnit förbereda kläderna inför morgondagen. Börja fundera på kläder till resan nästa vecka. Samt fundera på om det inte kan vara lagom att släcka lampan och sova snart. Sov förvisso bra i natt men kan nog sova igen snart. Trött men ändå pigg. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar