Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 14 september 2017

Så var det torsdag igen.

Undrar vart denna veckan har tagit vägen? Tog ju ledigt i måndags för veckan skulle vara lugn och inget mer än en eftermiddag med utbildning var inplanerad. Tror jag har haft tid att jobba med det jag ska typ 4 timmar så här långt. Idag var jag iväg 7 timmar. Förvisso gjorde jag vad jag behöver göra men det tog mer tid än förhoppningarna hade beräknat. Och i morgon har chefen kallat på möte på annan arbetsplats så där försvinner hela förmiddagen. Och på eftermiddagen tänker jag sluta i tid och tom en aning tidigare!


Jag kom upp i morse. Var tom vaken före väckarklockan. Fast det berodde på att jag vaknat straxt innan av att jag drömde att jag hade försovit mig rejält. Jag som skulle iväg. Kan inte påstå att jag var pigg. Men jag var på jobbet betydligt tidigare än tidigare i veckan. Hann att göra det som var planerat innan vi skulle åka och en hög till med uppgifter. Som bara trillade över en. Hann hjälpa till med en del annat under tiden jag var iväg och mer när jag väl var åter på plats. Jag kom dock inte iväg hem i tid. Så nu ökade flexen igen.


Tog regnkappan på mig till jobbet i morse för det såg lite mörkt ut. Behövde den varken dit eller hem. Men det var nog mest för jag hade den på mig. Väl hemma blev det till att ladda armbandet, fixa lite att äta, plocka lite och sedan ge sig ut och gå. Tog en aning längre tid än planerat innan jag kom iväg. Men det fick gå. Jag hann iaf gå ikapp stegen jag missade igår så nu är jag på plus igen. Planen var 4 km men det blev visst en aning mer.


Väl hemma igen hade maken varit och tränat samt hunnit med disken. Han hade tom hunnit att bli en aning irriterad på tv-n. Den får liksom för sig att höja ljudet rätt vad det är och inget hjälper. Jo att dra ur sladden och låta den vara en stund brukar hjälpa rätt vad det är. Så även idag. Men maken hann komma till stadiet att ny tv skulle inhandlas först. Hmmm tror denna bara är 10 år gammal så det kanske är på tiden iaf. Eller så får den vara ett tag till. Han fixade det ju till sist denna gången också.


Nu återstår att borsta tänderna och därefter lägga sig. Maken sover redan så det gäller att vara tyst. Det värsta är att jag inte hunnit packa min väska inför morgondagen än. Får bli en tidig morgon i morgon. Gäsp. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar