Öland

Öland
Solnedgång

lördag 23 september 2017

Oplanerat lång dag

Skulle sova lääänge idag så jag vaknade tidigt och kunde inte somna om. Så straxt före åtta körde jag igång tvättmaskinen. Sen fick det bli internet till maken vaknade. Det tog dock lång tid innan jag var redo för något vettigt. Även om maken inte skulle anse att det jag sysslade med i nästan tre timmar var vettigt. Skulle vara det som hamnade i det hyrda förrådet istället för i vår hall samt inköpen som gjorde. Som var vettigt då. Men i övrigt fick jag både motion och frisk luft. Och det i lite drygt 2 timmar. Och det är väl iaf lite nyttigt hoppas jag.


Grått och mulet idag trots löfte om bra väder. Så fuktigt att klippa gräset och riva förtält var inget att tänka på. Och jag var ändå ute och försökte inbilla mig att det var tillräckligt torrt. Fixar både middag, några matlådor till mig och typ ännu fler till maken. Beror på om han bara äter tills han är mätt eller om han även äter för att det är gott. Så antingen 3 eller 6 dagars mat i veckan är fixat. Har även förberett så det kan bli köttfärslimpa i morgon. Behöver dock några potatisar till mig. Men det inköpet får bli i morgon.


Grannen har varit här med sin äldsta tös. Tösen bor och jobbar i Kanada i vanliga fall så det gäller att passa på att umgås lite med henne. Utbyter lite tjänster också gör vi. Finns en tesort där borta som är lite svår att hitta här och gör man det så är det typ 100 spänn för 15 tepåsar. Man får mycket mer te där borta för samma peng. Så hon brukar vara gullig och ha med sig lite åt mig. Gissa om de nyttjas med vördnad.


Har laddat diskmaskinen inför morgondagen. Har plockat lite i stora badrummet. Tror dock inte maken har sett något. Skall dock ändra lite innan jag visar honom. Behöver dock fixa (läs köpa) en ska först innan dess. Kanske blir i morgon. Beror på vädret för skulle det möjligen vara uppehåll och gräsmattan någorlunda torr behöver gräsmattan klippas och förtältet rivas. Nu börjar ju tom löven falla. Vill inte packa ner en massa löv eller blöta saker.


Ännu har inget besked om garaget fick ok eller inte kommit. Hade hoppats på att det skulle kommit till denna helgen men icke. Vi vågar inte säga upp förrådet innan. Förvisso 3 månaders uppsägning men vi behöver får lov att använda garaget för att få plats med allt. Och då har vi ändå beslutat oss för att göra oss av med en hel del av det som finns kvar där. Hade varit skönt om vi hade kunnat bli av med lite av det nästa helg. Spontan loppis på skördemarknaden. Borde kunna ge lite besök eller?


Nu ska jag iaf försöka sova. Hoppas få sova en aning längre i morgon men inte mycket. Dvs jag kör gärna igång tvättmaskinen ungefär lika tidigt i morgon. Men skulle vilja sova dit fram. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar