Öland

Öland
Solnedgång

måndag 4 september 2017

Lite bättre väder hade det gärna fått vara.

Blev inget inlägg igår. Blev sent och skulle upp tidigt idag. Vaknade tidigt igår men försökte låta maken få sova så länge han ville. Efter 10 var jag inte riktigt lika försiktig. Skulle åka hemifrån runt 12 hade jag tänkte mig. Inte blev det roligare av att det regnade heller. Så när frukost var avklarad, maken uppe, bilen packad så gav jag mig av. Rätt mycket vatten på vägarna bitvis. Blev inte många pauser heller. Bara 3 kortisar på ca 10 min vardera.


Kom fram tömde bilen för natten, fixade en kortare promenad samt mat. En del prat och klockan var mycket och det behövde bäddas. Klockan 05 ringde klockan i morse. Kan säga att jag inte kände mig vådligt pigg precis. Kom dock upp och fixade macka till våra matlådor. Och körde till jobbet. Var fint och ljust där jag hade övernattat och ju närmare jag kom systerfabriken i Kungsör ju mörkare och regnigare blev det.


Tror det har regnat hela dagen idag. Inte det mest inspirerande man kan vara med om. Har dock lyckats få en del löst även om det mest blev till att sprida kontaktinformation. Beställde en hög med böcker också. Både till oss och systerfabriken. Den svenska versionen fick de köpa själva dock. Var klar så där till värsta rusningstrafiken. Inte blev det bättre av att jag hade fått för mig att jag skulle bo på ett men hade bokat på ett annat.


Hittade dock både hotellparkeringen och plats! Efter att ha checkat in, fått med bagaget osv var det till att ringa hem. Sen fick det bli en tur ute i regnet trots allt. Inte så lång som jag hade hoppats men ca 5 km i regnet utan regnkläder blev det. När jag var genomblöt så var jag tillbaka på hotellet. Nu hoppas jag att skor och jcka hinner torka tills i morgon. Inte så säker på att jag vill vara utan jacka. Skor har jag dock med mig ett par extra.


Har dock passat på att duscha och tvätta håret för att få upp lite värme. (Kanske ska försöka komma hem i tid och köpa ett paraply i morgon om det regnar då också?) Nu ska håret torka till lite mer sen ska jag försöka sova. Behöver nog komma ikapp lite även om jag kan sova hyfsat länge. Frukosten börjar serveras redan 06 men då är jag för trött för att äta. Men en knapp timme senare bör det få. Och enligt gps är det 8,5 min dit jag ska vara i morgon. Får bara hoppas att det inte är värsta rusningen då.


Kommer dock att stanna ytterligare en natt här. Dels behöver jag gå igenom morgondagen med kollegan som är under upplärning och dels ska jag få lite info av kollegorna häruppe. Bör vara klart till lunch. Hoppas nämligen hinna hem innan värsta rusningen. Mot tandborsten tror jag allt. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar