Öland

Öland
Solnedgång

måndag 22 april 2019

Så var påsken slut

Helgen har varit ovanligt lång och försvunnit ovanligt fort. Inte mycket blev gjort heller av hela listan på önskade aktiviteter. Skulle sluta tidigare på torsdagen. Vilket jag gjorde för ovanlighetens skulle! 1,5timme mot de 3 jag bad om. Och chefen hade godkänt och likaså kollegorna men maken var inte klar förr. när valet var att sitta i en tom lägenhet och vänta när man kunde vara på kontoret och jobba. Då vann jobbet. Blev ändå några telefonsamtal med div leverantörer samt chefen under resan hem.


Maken hade dock allt utom en sak med när jag hämtades så det införskaffades igen på vägen. Det som glömdes hamnar på fikabordet på jobbet i veckan som kommer. Attans för sött för att ätas upp av oss. På tok för mycket också. Det gick bra att köra en anings mer trafik än vanligt men inte så det störde. Eller iaf till vi kom till Kalmar. Kön stod stilla på E22-an från avfarten innan och hela vägen upp förbi broreperationen. Blev ett snabbt stopp för att äta på IKEA. Och hur det gick berättar jag mer om en annan gång. Vi kom iaf hem.


Fredagen tillbringades i Kalmar med Pokemonvänner. Och efter lite missar här och där så var resultatet fler timmar längre än planerat. Trötta som attans var hemma betydligt senare än tänkt men trevligt värre var det. Fast nästa gång lär det inte bli riktigt lika länge. Det var vi överens om. Hur det blir egentligen lär vi få se. Känner jag oss rätt lär det bli kortare tid men inte så mycket. Vädret var helt underbart så jackan hamnade snabbt i väskan. Det var för varmt att ha på.


Lördagen fick bli en tvättdag och en dag då jag iaf försökte hinna med något mer än ingenting. Gick så där. Men även denna dag gick jag mycket. (Totalt över 3 mil under fredag och lördag.) Blev lite si och så med maten under fredagen så jag bjöd maken på sallad. Köpt sallad. Köper dock bara en som vi delar på då de som säljs är så stora att man inte orkar en själv. Även denna dag var det varmt och behagligt. Iaf fram till 19 tiden.


Söndagen vet jag inte vem som snodde. Hann inte ens vattna blommorna. Men vi kom iaf ihåg att plocka upp mat från frysen. Så det fick bli grillat viltssvin. Maken hade på förra jobbet kollega som hade jagat och hade över. Det blev även en hög matlådor åt oss. Denna dag var det dock inte lika varmt och skönt. Jo så länge man var där vinden inte kom åt. För den var rejält vass. Iaf efter 18 när jag skulle ut och gå. Det var så man längtade efter vinterjacka och vantar.


Idag har gått åt till att packa ihop det som skulle med. Dock ligger morötter och salladshuvudet kvar på bänken. Där jag har ingen nytta av dem denna veckan. Nåja det blir nog bra det med. Blommorna har jag varit snäll mot. De fick vatten och skugga, Och inte en meter har jag hunnit med. Har ju fortfarande inte köpt mig ett nytt aktivitetsarmband så alla steg utan att spela pokemon finns inte. Ska försöka leta rätt på ett och köpa mig det. Då kanske jag kan komma igång med vanliga promenader igen utan spel.


Nu är klockan mycket och jag behöver sova. Tänderna behöver dock borstas, kläder plockas fram, väskan förberedas och även både frukost och lunch till i morgon. Får bli mackor utan grönsaker för de ligger ju inte här. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar