Öland

Öland
Solnedgång

söndag 14 april 2019

En intensiv helg

Jag gillar när helgerna blir lite som de kommer. Givetvis finns en massa måsten som behöver hinnas med men utöver det så får de gärna bli som de blir. Denna har helg har gått i typ 180 och då har jag ändå inte gjort något! Vi var hemma i så god tid i fredags att jag hann med att få första maskinen tvättad, torkad och hopvikt. Handla hann vi också med samt äta lite lyxigare. (Smörgåstårta)


I går började jag med att smyga upp5,20 för att köra igång första maskinen. 7,00 bytte jag maskin samt hände upp det som skulle från första maskinen och körde igång torktumlaren med resterande. Klockan 9 var allt torrt och låg där det skulle. Frukost i en hast och rusa ner till Borgholm för uthämtning av paket, lämna igen bricka, fixade blomma, köpte rabattkant och tillbaka innan 12,00. Gjorde typ ingenting i en timme sen var det dags att rycka loss så runt 13,45 gratulerades en pokemon kompis. Smörgåstårta och fika blev det.


Straxt efter 15 blev det en 3 timmarspromenad och spelande. Mötte maken straxt efter 18 för att äta och vi var hemma runt 20. Därefter blev ingenting gjort. Var helt slut så före 22 sov jag! För att vakna runt 07 idag. Efter att ha duschat, ätit frukost, vattnat blommorna, strukit en hög med kläder, packat väskorna, diskat osv var det dags att åka till lillebror som fyller år idag. På vägen dit fick det bli två stopp. 1 för att köpa present och ett för att fixa inslagning och kort. Att det blev påskägg till Lina och Emil behöver vi inte vara så petiga med.


Efter en fika tog Emil och jag en promenad på ca 45min. Ok vi spelade pokemon. Han fick hjälp att klara en hög uppdrag, hitta ett par nya stopp och lite annat. Jag fick iaf röra lite på mig. Tillbaka och prata med Lina. Det är 3 timmar till lägenheten fast det tar nästan 2 timmar till min bror så vi satt inte extremt länge.


Var i lägenheten för en stund sedan. Hunnit äta lite, fixa frukost till jobbet samt ta fram en matlåda. Nu återstår att borsta tänderna. Sen sova. Rätt skönt att bara ha 4 dagar att arbeta i veckan som kommer. Och ännu skönare att få vara ledig i 4! Men nu sova god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar