Öland

Öland
Solnedgång

söndag 7 april 2019

När man har så trevligt att man glömmer det mesta.

Åkte till Västervik i fredags via Alvesta. Började med lunch och tillsammans med kompis som skulle med. Blev en snabb promenad för att få sträcka på benen. Sen fick det bli bilen och raka spåret till Västervik.Skrev förra inlägget och glömde länka. Kom fram, checkade in på hotellet, lämpade av väskorna och glömde meddela maken att jag var framme. Blev dock en macka och en promenad innan vi återvände till hotellet. Men inga bilder tagna.


I går var det upp tidigt. För frukost och sedan slappa en stund innan vi checkade ut, flyttade bilen och tog oss till lokalen vi skulle tillbringa dagen i. Vi var på målarevent. 58 glada människor som gillar att färglägga i olika former träffas där 2 gånger om året. Pratar, fnittrar, skrattar, delar erfarenheter, fikar, äter lunch, pratar mycket mer, en del handlar mer prylar att använda och med lite tur hinner vi måla lite grann iaf. Jag hann inte ens ta några bilder förutom en på 1a bilden. För jag hann måla lite iaf och vi var 17 som tävlade om till att börja med 3 priser som visst råkade bli 17....


Jag hann även med att ta en snabb tur inne i centrum av Västervik. Snubblade över byxor till bra pris i rätt storlek samt påslakan. Nu gör det inget att jag har fått slänga några. För nu finns det att byta med igen. Men bilder hann jag inte med att ta. Rätt skönt väder men lite småblåsigt var det allt som alltid i en kuststad på våren. Runt 18 satt vi i bilen för att åka hem. Kompis fick följa med. Henne släppte jag av idag.


Vi var hemma runt 21. Lite att äta och sen fick det bli sova igår. Idag har vi hunnit gå en runda på dryga 4 timmar, äta, jag har dessutom hunnit göra alla måsten som jag brukar göra på 2 dagar annars. Nu återstår dock bara sängen och i morgon behöver jag upp tidigt. Nu hoppas jag på hyfsat bra väder och inte för kallt. För jag behöver tvätta håret innan jobbet i morgon och göra det om det är minusgrader är ingen vidare. Önskar därmed god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar