Öland

Öland
Solnedgång

söndag 28 april 2019

En helg mestadels i bilen

I fredags var det till att vara klara i tid och smita en anings tidigt. Skulle besöka dottern. Runt 14 blev jag upplockad. Maken körde till vi behövde tanka sen fortsatte jag. Egentligen skulle vi ha bytt plats en gång till men jag har ju kört några gånger så jag körde resten av vägen. Straxt före 21 kunde vi checka in på hotellet. Kan erkänna att jag sov inte långt senare för trött var jag då.


I går vaknade jag tidigt men gick och la mig igen och sov så det blev till att rusa ner för att hinna md frukost. Stackars maken fick kallt kaffe. Eller det var säkert inte allt för kallt men han vill ha det kokande. Efter frukost och vi var klara så körde vi till köpcenter mellan dottern och hotellet. Hon behövde kattsand och för att slippa köra henne dit passade vi på att handla på oss ett antal påsar. Hon bör nu klara sig till nästa besök med lite tur. Efter att ha burit in sanden, låtit maken gå lite husesyn och jag fick iaf kela lite med den äldre katten så åkte vi en stund västerut. Dottern behövde köpa mat också.


Då hon får släpa allt antingen från lilla lokala butiken eller med buss från de större en bit bort brukar jag se till att hon får handla mycket och tungt. Med lite bidrag. 2 affärer blev det innan vi åkte tillbaka, fikade för att därefter ta en promenad. Dottern och jag passade på att spela lite pokemon medan vi visade maken det gamla jernverket. Han fick hur mycket tid som helst att läsa på skyltar och titta på div sker och vattensystemet. En bra kombo för han slapp vänta på oss.


Efter den rundan behövde dottern lite så blev handlat i lilla butiken också. Hem med dessa varor och sedan åt vi lokalt. De portionerna var så stora så dottern får äta doggy bag idag, Visade maken ångbåtsbryggan. Även här fick han läsa all information utan att vi stressade honom. Ups var visst ett bra pokemonställe. Hem och lämnade honom med katterna sen tog dottern och jag en mindre runda till. Jag saknade ett antal km. Vädret var helt underbart men runt 19 började bli lite kyligt. Korta byxor och linne fungerade fint.


Runt 20 lämnade vi dottern och återvände till hotellet. Sov ovaggad redan runt 22 för att vakna 02 och ligga vaken i några timmar. Sen sov jag gott igen. Vaknade dock runt 8 så idag var jag duschad och klar till 9. Mer tid till frukost. Straxt före 10 checkade vi ut och körde mot dottern. Ett inköpsstopp blev det dock. Hon behövde en adapter. Hon hade tvättstugan idag så vi tog en kortare promenad medan maskinerna gick mellan byten. Sen i retur, hon fick byta i maskinerna och därefter fick vi lämna. 7 timmar i bil kräver lite. Ett tank och matstopp blev det och vi bytte plats. Jag körde till Norrköping och maken därefter.

Hemma och har packat upp. Nu slappa en stund sen sova. Kommer mer en annan dag. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar