Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 23 april 2019

Nåja lite bättre iaf

Maken var snäll i lördags och bytte skor på bilen. Passade då på att tvätta den igår. När jag fick den påkörda bakänden fixad fick jag en hel bok på hur den ska skötas. Och enligt dessa instruktioner får jag inte köra den i tvätthall än. Så det blev till att ta vattenslang, hink och mjuk svamp och görs så gott jag kunde.



Maken skötte slangen och jag hink med svamp. Nåja bra blev det kanske inte men den är iaf renare. Två tvättsvampar förbrukades och jag fick byta vatten ett par gånger för det blev så skitigt. Men jag kom iaf ihåg att även öppna dörrarna och rengöra dem även på undersidan samt motsvarande yta på karossen. Det blev blått i stället för grått. Nedräkningen till tvätthall är påbörjad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar