Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 18 juli 2012

Hur man blir kompis med katter

En katt är självständig och svår att muta. Men jag har nog kommit på något.






(Röda ögon vet jag hur man tar bort. Men hur gör man med gröna?)

Från början vågade kissen ovan knappt titta på mig. Med Måns minsann kan tycka jag är riktigt trevlig. Iaf när jag kliar honom bakom öronen och klappar och kelar så mycket som han vill. Här brukar jag tröttnar fortare än Måns.....


Vi är så bra kompisar att han bad mig om lite mer mat........

Men då plötsligt dög jag åt den vite också!!


Så är en katt tillräckligt hungrig går det att muta dem också med mat!!! Så hädanefter tänker jag ringa dagen innan och tala om att den vite ska inte ha någon mat innan jag kommer! För då kanske jag kan få klappa lite.

Måns som är snäll och låter mig klappa fick givetvis mer mat när den vite hade gått ner.......


4 kommentarer: