Öland

Öland
Solnedgång

söndag 14 oktober 2018

Ytterligare en helg avverkad

Helgen började med tågstrul de lux. Men mer om det när jag har lugnat ner mig lite mer. Eller egentligen började fredagen med att jag extra tidigt till jobbet för att inte alls vara där tidigt. Råkade gå runt ena sjön och det var riktigt vackert och rofyllt. Blev visst stående där en väl lång stund njutande av utsikten. Jag skulle hämta bilen direkt efter jobbet och lite beroende på trafiken skulle vi ha mellan 30-45 min på oss. Alltså jobbade jag till lunch innan jag smet iväg.


Det gick bara bra första biten. Sen ska vi inte skriva mer om det. Fick iaf ringa verkstan och be om anstånd till dagen efter för att hämta bilen. Inte för att de har öppet om lördagarna men den andra delen av företaget har. Har en riktigt bra verkstad. För visst kunde de lösa det. Blev ett stopp hos bror min för att gratulera hans sambo som fyllde år på lördagen. Det var iaf trevligt.


Var hemma nästan 2 timmar tidigare än vi brukar och då hade vi ändå handlat längs vägen. Hann tvätta en av två maskiner tvätt redan på kvällen. Lördagen började tidigare än nödvändigt men jag hade bokat tid fr klippning redan 9,00. Kan inte förstå varför jag valde så tidigt? Nåväl jag kom upp. Därifrån till affären som har herrstrumpor. Maken hade visst inte ens en veckas behov. När vi var klara så behöver jag inte tvätta hans strumpor mer än en gång i månaden. Efter det var det dags för hämtning av min bil.


Maken lämnade av mig och efter en snabb tur i bilhallen så åkte han hem. Jag råkade visst spela lite pokemon innan jag kom ifrån Kalmar. En tur i Borgholm och till butiken med mattor blev det också innan jag var hemma. Har beställt en matta som jag hoppas ska funka till soffan i övernattningslägenheten. Därefter hem och fixa sista tvätten, laga mat och lite annat pyssel.


Helt underbart väder både lördag och söndag. Det var dock mer vindstilla på lördagen så 45 min tillbringades sittandes på en bänk i hamnen. I Oktober och utan jacka!! Fler sådana dagar tack! Söndagen bestod av alla måsten och en promenad med maken. Rundan som i normala all tar nästan 2 timmar sprang vi på nästan halva tiden. Där var inte tid till att njuta av det fina vädret eller lugnet i naturen. Nästa gång får han allt ta det lite lugnare.


Nu är man åter på plats så man kan jobba i morgon. Kom ihåg att få med ett extra täcke och ett par extra kuddar. Tog även med ena resväskan. Finns plats i förrådet här och det blir mindre trångt i garaget hemma. Nu ska tänderna borstas och därefter behöver jag återigen sova i kvadrat. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar