Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 2 oktober 2018

Ömsom blöt ömsom bara kall

Så skulle man kunna sammanfatta dagens väder. Vaknade och kom upp. Var klar så jag kom iväg en aning tidigare och var därmed på jobbet i tid. Tur man kom iväg tidigare för när jag var drygt halvvägs så började det regna. Blåste gjorde det redan innan. Sen har det ömsom varit soligt och blåsigt eller regnigt och blåsigt. Det är helt enkelt höst nu.


Fortsatte på jobbet där jag slutade igår. I övrigt har jag hunnit ta över ett par leverantörer även i systemet idag. Lösa ut ett par knutar eller iaf flytta över dem till andra avdelningar. Lite kvar att göra i systemet med den lösta knuten. Behöver bara få veta var och hur. Men hoppas att kunna få se det på fredag. Inga nya katastrofer innan jag gick hem. Men jag smet hem när det var rätt lugnt.


Har även hunnit boka service till bilen nästa vecka. Så nu behöver jag flytta en utbildning men det var ok att göra. För det kollade jag om innan. Jag upptäckte att brödet jag hade tänkt äta när jag väl var hemma var lite prickigt och grönt. Fick ta mig till affären och handla. Men idag fick det bli bilen. Och när det ändå blev bil kunde jag ju lika gärna handla lite mer och större saker. Så nu finns det extra tandkräm och tandborstar tex.


Då det regnar ena stunden och blåser mest hela tiden så får det bli en följetong med försöken att få in soffan i vardagsrummet. Har nu fått erbjudande om mer hjälp. Tänk så trevliga människor det finns. Och ännu bättre är det när det är kollegor. Nu ska tänderna borstas och därefter krypas ner i sängen. Får hoppas att det är en aning bättre väder i morgon. Dels är det trevligare att gå till/från jobbet då men också ska det bli trevligt att få tillbaka hallen. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar