Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 9 oktober 2018

När tiden bara går upp i rök

Idag var jag uppe en aning tidigare än jag brukar. Jag var också klar och gick hemifrån tidigare än jag brukar. Men jag var lite osäker på hur lång tid det skulle ta till tåget samt hur mycket tid jag behövde till att köp biljett. Gick riktigt smidigt. Så om det är så varje gång kan jag dra ner tiden med ca 10 min. Fast det lär jag knappast våga. Men krisar det så.


Chefen hade inte glömt att vi skulle iväg utan stod snällt och väntade på mig. Resan ner till Lund gick också bra. Vi hittade både dit och parkering enkelt. Vi var där helt enkelt i god tid. Men det vågade vi chansa på att vi skulle vara. Lite köer, lite problem med att hitta p-plats och vi hade i stället varit sena. Föredraget började med lite som de inte hunnit med igår. Så där förlorade vi en halvtimme. Sen blev det lunch innan det föredrag vi var anmälda till var slut. Vi var dock tvungna att lämna vid lunch. (Som ändå var en dryg halvtimme sen.)


Vi valde dock att köra och ta lunch på vägen. Lät gps-en välja väg. Tydligen vägarbete på samtliga större vägar runt Lund. Vi hittade en snabbrestaurant längs vägen. Valde dock fel mat. Innehöll en del som jag tycker smakar grövre grus. (Chefen är ungefär lika förtjust i det som jag. Dvs inte alls.) Sen var vi på plats med bara ett par timmar kvar av dagen. Gjorde det mest akuta sen gick jag hem. Väl hemma lämnade jag mer eller mindre bara väskan och gick igen. Behövde köpa bröd. Valde dock närmaste affären och där var allt bröd som jag ev kan tänka mig slut. Fick bli fruset bake off bröd. Dvs vitlöksbröd.


Väl hemma var det bara att fixa till brödet. Medan det svalnade något så bars det ner en del från rummet vi egentligen inte behöver. Blev 3 rundor sen fick det vara bra för idag. Åt mitt vitlöksbröd sedan monterades den ena bäddfåtöljen ihop. Det är även förberett för ett par tre rundor ner till förrådet i morgon också. Med en anings tur är det mesta borta till helgen. Men det lär jag upptäcka om det blir eller inte. Nu återstår att borsta tänderna och sedan sova. Nog lika bra att fixa med en gång. God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar