Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 4 oktober 2018

Aningens längre än tänkt

Idag var jag uppe och klar nästan 20 min tidigare än jag brukar. Men det berodde mest på att jag hade sett att jag skulle kunna spela lite pokemon längs vägen till jobbet. Vore ju synd att missa den chansen. Bara till att göra sig klar lite tidigare och ge sig iväg. Hade ett möte rätt tidigt så jag ville vara däri tid så jag kunde förbereda mig. Blir nog bra, ska bara vänja mig lite.


Fick en hel del mer gjort än vad som fanns på kartan i morse. Tur är det för i morgon är det en del fler möten än jag egentligen har tid med men det löser sig. Och senast 16 behöver jag smita iväg om jag ska hinna med bussen. Har dock fyllt på mitt busskort så jag kan spara några kr. Blir en sen resa hem men det får gå. Nästa fredag blir desto tidigare men det är bara för att jag måste vara i Kalmar till 16. Tillbaka till denna dag. Smet ut en runda i samband med lunchen och hämtade nyckel till förrådet. Så nu kan vi ta fram hänglås och börja bära ner prylar. (Det var dessutom rejält stort.)


På vägen hem skulle bara några tips kollas upp samt några mera udda stopp snurras. Kom förvisso ifrån jobbet typ en halvtimme senare än jag hade tänkt mig. Och inte kom jag hem fortare för att jag kollade in tipsen. Hittade iaf en väg att gå som är trevligare om den inte är närmare hem när man handla i närmaste butiken. Den ska jag visa maken nästa vecka. Gick den fram och tillbaka för att se jag hittar åt båda hållen.


Väl hemma var det till att äta, fixa macka till i morgon, diska det sista samt tömma diskmaskinen. Sen var klockan mycket. Det är därmed dags att borsta tänderna och slå ihop datorn. Borde tom packa ner den så jag slipper det i morgonbitti. Lär nog ha att göra då iaf. (Får inte glömma matlåda!) God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar