Öland

Öland
Solnedgång

söndag 22 juli 2012

Vill ha

En gång i framtiden skulle jag vilja ha ett växthus som inte är som ett växthus. Jo det ska vara växter i det men inte så många. (Jag kommer bara att döda dem iaf.) Utan jag skulle vilja ha lite sittmöbler och något bord därinne. Som typ ett lusthus men ändå mer som ett växthus.

För många år sedan såg jag ett program från Storbritannien. De hade ett sådant här hus. Som var nergrävt en knapp meter. Var urtjusigt, tyvärr har jag inte sett ett sådant "hus" igen. Å andra sidan har jag ingen tomt att placera det på heller. Eller tomt har jag men den är mer förvildad än tam just nu. Och ingen ide att bygga växt-/lusthus innan huset är på plats. Kanske ett garage först också....

Men drömma kan man ju alltid göra tills jag hittar det där huset som jag egentligen vill ha. Att sitta i, njuta av gröna växter, ljus och njuta av att inte bli blöt även om det regnar på utsidan.....


Lite som detta fast nergrävt till vis del och en träram längst ner (ovan marken)..... Dvs inte alls som detta. Dessutom ska det vara mycket större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar