Öland

Öland
Solnedgång

söndag 15 juli 2012

Semesterfynd

Har handlat ovanligt lite så här långt denna semester. Om vi undantar maten vill säga. Men lite har det allt blivit. Började första lördagen med denna kofta/pläd:


Med tanke på att det är hundra % bomull och hur lång tid det hade tagit för mig att sticka den var den ett riktigt kap.

Några dagar senare var jag ju tvungen att hitta något svalare. Det bidde tre mer eller mindre vita tröjor. (Undrar hur länge jag lyckas hålla dem vita?)


Detta är dock favoriten och med tanke på vilka mirakel den kan göra med att trolla bort, så är den rena fyndet;

Igår blev det te som jag får blanda själv. Dock lovade  Gerda att hon skulle hjälpa mig att mixa. Som motprestation lovade jag att bli stamkund på den sorten. Blir ju trots allt billigare att åka Till Kalmar och köpa te än till staterna.........

Men grönt te tror jag att Ni vet hur det ser ut, så det blir ingen bild på det. Dock kan det bli en egen blogg om när jag testar att mixa själv.

Mer än så har det knappast blivit så här långt. Och inga utflykter är planerade. Än, skall dock till Emma en runda idag, Maken vill hämta husvagnen och jag leka :)

2 kommentarer: