Öland

Öland
Solnedgång

söndag 8 juli 2012

Årets först semester utflykt

Den är nu avklarad. Själva besöket var avklarat på mindre än en halvtimme. SÅ inspirerad var jag när det kom till kritan. Och det var på mitt förslag som den gjordes......

Min far fyllde år igår. Skulle firas och klockan 12 skulle maten serveras. Nåde den som kom försent enligt min mor. En knapp halvtimme före mina föräldrars hem ligger Skruf och dess glasbruk. Det var några år sedan jag var där förra gången. Och något nytt hade de kanske hittat på?


Nä, något glas hittade vi inte. Dock hittade jag 3 st sälar av lera(?), väldigt söta. Och säl ser man oftast i flock. Hade nog kunnat tänka mig fler men det får bli en annan gång. Har dessutom lovat maken att nu ryker fåren i stället. Det finns ett museum mitt i emot glasshoppen men den öppnade inte förrän 11,00 och vi var där en dryg halvtimme innan.

Fick bli ett var på loppisen i stället. Kom ut med 6 m tyg. Kan nog bli bra till gardiner någon gång. Annars blir det en bra present till syrran. Alternativt att hon syr upp det till gardiner och vi ger det som gemensamm
 present till någon av bröderna med sambo's. (Läs till någon av deras sambo.)






Omvägen runt detta museum tog vi inte heller. Men det var inte heller meningen. Dock ville jag visa min ena bror och hans sambo vad de kunde göra här. Hon gillar glas och min bror och hennes son älskar traktorer. Med andra ord kan hon slänga av dem på traktormuseumet och själv åka vidare till glaset.

Mellan Skruf och föräldrarna ligger både Johansfors och Boda. Johansfors besökte jag förra året så det var tämligen lätt att hoppa över. Dock lockar Boda. Så det får jag ta på vägen när jag måste hem och tvätta osv.

Men semestern har börjat. Och det enda som står spikat på agendan är att få så pass mycket färg på benen att folk iaf inte måste ha solglasögon för att slippa bli bländande. Kanske dags att gå ut i solen då??

2 kommentarer:

  1. Johansfors är ett trevligt glasbruk som man kan besöka varje år... :) Trevlig personal som jobbar där är det också.
    Önskar dig en härlig semster, passa på att njut och bara ha det lugnt o skönt!
    Kram på dig... ;)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får mycket sol under semestern.

    SvaraRadera