Öland

Öland
Solnedgång

måndag 3 december 2012

När man inte riktigt gör som man brukar

Eller mer exakt när man inte är riktigt säker på om man ska pynta för advent eller ej. Vi kommer inte riktigt att ha tid att vara hemma i år. En av oss kommer att vara hemma. Men är jag hemma så är gubben borta. Så denna veckan är jag bara borta en eftermiddag. Men maken kommer att vara borta tre dagar. Så kommer vi att hålla på de sista tre veckorna i år. Mellandagarna är vi lediga.


I morse  började jag med att byta gardiner i köket och pynta det. Det är helt klart. Jag ställde dit några tomtar också. Inget mer i det fönstret. Fortsatte med det stora i vardagsrummet. Här blev det kulor, klockor och adventsljusstake. Samt nya gardiner.


Sedan tog det stopp en rejäl stund. Men sen gick det snabbt att fixa andra fönstret i vardagsrummet samt de två vi har i sovrummet. I sovrummet blev det bara ljusstakar men å andra sidan fick orkidéerna vattenbad. Jag brukar i normala fall bara spola dem. Men medan jag dammade och snyggade till fönsterna så fick de stå och dra vatten.






Datarummet var det som blev klart sist. Maken har nämligen möblerat om sin halva av rummet. Han är inte klar än men jag smet in när fönstret var tillgängligt. Detta är ett rum där jag kommer att få plats med många tomtar i år. Men det har maken ännu inte en aning om. Så det talar vi tyst om ett tag till.

2 kommentarer:

  1. Kul att göra lite julfint även om ni inte 'är så mycket hemma :)

    SvaraRadera