Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 20 december 2012

Ibland borde man nog undersökas

För vem kör till en plats som har klass 2 varning för snö och oväder?? Det var precis det jag gjorde måndagen den 10-e. På kvällen dessutom så man ser så där bra eller inte. Hade ju tid i Kalmar på verkstaden för att få anmärkningarna på bilprovningen släkta. Att ringa och boka om det hade jag inte en tanke på.

Kan ju tala om att tåg osv var inställda denna dag. Bussarna gick om de kunde och när de kunde. Tidtabellen var inget man kunde lite hundra på alltså.



Japp det är spåret jag tog en bild på.....

Under tiden bilen fick vad den behövde passade jag på att handla sånt som varken skulle ges bort eller behövdes. Dvs ett par Jenny Nyströms figurer. Givetvis en tomte men även en liten flicka som matar sin docka. Den sistnämnda är så väldans lik min systerdotter att nästan är lite otäckt. Men det gjorde också att den blev oemtoståndlig. För visst ska man bära ömtåliga saker när det är snorhalt och allmänt jobbigt ute??

Fast innan dess hade vi både hunnit med att äta frukost. Underhållningen under denna var fastkörda bilar och folk som hjälptes åt att få loss varandra. Därefter en rejäl promenad och sedan fika. Därefter hade äntligen affärerna öppnat. Fast förutom figurerna ovan blev inte mycket inköpt. Orkade liksom inte riktigt att bära en massa.



Glömde äta lunch osv men när bilen närmade sig klar tog vi en buss mot serviceverkstaden så vi skulle vara nära. Hann med hela Mio innan de äntligen ringde och sa att den var klar. Men därefter var det inga stopp för mina föräldrar. Och en 20 min bort var det riktigt bra väder mot vad det var i Kalmar iaf .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar