Öland

Öland
Solnedgång

fredag 21 december 2012

När det lackar mot jul

Innebär det inte att man kan vara hemma i veckorna utan att man trots allt behöver resa lite. Nu bara till Polen. Men vädret har skiftat rejält och tågen litar man inte riktigt på. Detta gjorde att jag redan i lördags kväll åkte till Malmö så jag säkert skulle hinna med ett tidigt tåg till Ystad på söndagen. För staxt efter lunch skulle färjan gå.


Har en underbar moster i Malmö som låter mig slippa hotell. Tack snälla du! Och tack för presenten också!


Den blåa ljuslyktan är nästan exakt likadan som den jag gav till min mor. Dvs motivet på den. Så bra smak det har hon också.



Och äntligen har jag kommit på vilka som är hyresgäster i saltkaret. Titta till höger om gardinen.

4 kommentarer:

  1. Så mycket vackra julsaker. God Jul på dig.

    SvaraRadera
  2. Va fint du har det.
    Gillade verkligen den blå kulan/lyktan på kortet i mitten.
    Hoppas att du och din familj får en toppen bra jul.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Pyntat och fint.
    Önskar dig en god jul.

    SvaraRadera