Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 20 december 2012

När man inte är som alla andra

Var i Polen och skulle ut med kollegorna. Vi skulle passa på att summera året som gått när jag ändå var där. Mat behöver man ju och denna gången tänkte jag testa lite polskt. Dvs soppan som alla pratar om och eller äter när jag varit där. Zurek.



Förra gången hade de den inte i bröd. Men denna gången hamnade vi på ett ställe där det fanns. Helt ok att äta. Godare med bröd än utan dock. Dvs brödet är även tallrik.

Själva huvudrätten glömde jag att ta bild på.


Men inte efterrätten. Glass med smak av skogsbär. Fast jag har nog bara plockat jordgubbar från fält och aldrig i skogen. När jag var helt klar så var även bären borta. Men grädden den fick stanna i skålen.



Alldeles jättetomt under och över den. Gissa vad jag inte tycker om ;)

1 kommentar: