Öland

Öland
Solnedgång

söndag 2 december 2012

När man har mer tur än man förtjänar?

Skyltsöndag idag eller var iaf. Efter att jag var klar med mitt pyntande så tvingade jag maken att avbryta sitt pulande med att flytta hela datoriet med internet. Jag ville gå ut. Det har snöat idag så det ligger ett par cm på marken. Är man generös kan man nog säga att det tom är 3 cm.

(Tagen i Kalmar under lördagen)

Vi var nog lite tidigt ute. Men jag ville ut innan det var mörkt. Vilket kanske var lite dumt. Belysningen hade nog varit finare i mörkret. Eller jag vet att det var finare. (Jag fick ut honom två rundor.) Maken köpte sina sista julklappar. Ja till alla utom mig förstås. Förvisso vill jag ha en golvlampa på IKEA samt en speciell filt. Kan köpa det själv men just nu hoppas jag på att få det i julklapp. (Biobiljett till The Hobbit har jag önskat mig av svägerskan.)

Det fanns div hembakat, marknadsgodis och en massa annat. Bla hittade vi ett ställe som sålde lotter för Spöfolket. Ja det var visst lite hobbyfiskare. Där ville jag köpa lotter. Jag köpte tre och maken 7. Behövde bara öppna en lott sedan hade jag min vinst. (Ska villigt erkänna att jag öppnade de övriga 2 lite slarvigt.) Jag vann den "lilla" brickan.






På denna bricka var det en hel del. Riktigt tungt att bära. Och för att göra saken ännu bättre så vann maken en också. Bilden är inte bra men det är med flit. Ev ger vi bort den ena i julklapp minus apelsiner för de klarar sig nog inte till dess.

Vi fick gå en runda till men då köpte vi inga lotter. Dock gick vi runt Maxi och handlade det som behövdes till middagen. Var ute i ett par timmar totalt sätt. Men det var kallt så att hämta vantar och mössa när man ändå lämnade vinsterna var en rejäl hit.

2 kommentarer: