Öland

Öland
Solnedgång

söndag 7 juli 2019

En helg i alldeles för många knyck

Längs vägen hem i fredags blev bröllopspresenten inköpt. (Hoppas den dög men det lär jag väl upptäcka.) Sen hem, packa upp, starta tvättmaskinen, i väg och panta, handla, promenera, tömma tvättmaskinen, torka, förbereda för lördagen det som gick och sen stöp jag i säng. Hur trött som helst. Fast det hjälpte inte mycket för redan 05 vaknade jag igår.


Körde igång tvättmaskinen, smet ner till Borgholm för ett par timmars promenad samt inhandling av det som saknades. Sen hem, fått besök, laga mat, bjuda på den, ha trevligt, in i duschen och göra sig i ordning, till kyrkan på bröllop, hämta presenten och sedan på mottagningen. Mycket trevligt men kallt för det regnade mer än det var uppehåll. Straxt före midnatt kröp jag ner i sängen.


Idag vaknade jag av att dottern ringde. Tur var det för klockan var redan 8 och klockan 10 var jag tvungen att sitta i bilen om jag skulle hinna med. En snabbis till Borgholm, hem , packa, vattna, förbereda en maskin tvätt, göra mig i ordning och plötsligt var klocka väl 10. Var dock på plats dit jag skulle 5 min före utsatt tid och för min mor.


Pappa har firats, dottern har hämtats på flygplatsen. Dock stressade jag dit lite onödigt för planet var en halvtimme försenat, tillbaka till föräldrarna så dottern också kunde gratulera. Satt där 1 timme eller lite till. Vidare mot lägenheten, handla så vi har mat i morgon, packa upp, äta, bädda upp säng till dottern, förbereda mat till jobbet och nu är vi båda rejält trötta. Jag ska bara borsta tänderna sedan tänker jag sova. Ska försöka vara på jobbet tidigt i morgon så jag kan gå hem tidigt. Onödigt att dottern känner sig helt uttråkad. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar