Öland

Öland
Solnedgång

söndag 23 juli 2017

Lördagen som bara försvann

Jag vaknade rätt tidigt och somnade m första rundan. Nog för att det är bra att stiga upp tidigt men 05,19 är väl bra. Straxt efter 08 fick det dock vara nog. Det blev till att packa ner det sista och göra sig i ordning. Medan dottern duschade sig och gjorde sig iordning så passade jag på att bära ner allt som var klart till bilen. Kom upp lagom till hon var klar i badrummet. Det sista packades ner och så hjälptes vi åt att få ner det till bilen. Sen blev det en mycket kort rundtur innan vi styrde bilen hemåt.


Blev dock ett par stopp på vägen. Först hos mina föräldrar så hon fick träffa mormor och öfa. Där var även Emma och Tore. Blev en del bilder på dotter med kusiner. Smulan som inte riktigt visste vad barn var innan hon fick flytta ner kunde visst tänka sig att ligga i knät på Emma eller sitta mellan Emma och Tore, bara hon fick vara med så. Sen ett stopp hos min bror som ville ha hjälp. Och vi fick träffa Gizmo igen. Lugnare valp får man leta efter. Mysig som bara den dessutom.


Sen hände inget förrän vi var i Kalmar, där blev det ett stopp på Rusta. Det hade en del saker jag skulle närmare på. En kasse senare var vi klara (att det blev två varv för att hitta allt kan vi låta bli att dividera om) och färden gick över bron. Över gick bra men sen tog det tvärstopp. 10km/h och med en aning tur kom man med jämna mellanrum upp i 25km/h. I Glömminge gav jag upp och körde österut och tog den vägen. Dock "råkade" vi passera den öländska snabbmaten. Blev alltså kroppkakor till middag med en gång vi kom hem.


Maken hjälpte oss att tömma bilen medan vi stuvade undan alla påsar och packade upp det viktigaste. Sen åt vi. Därefter var det till att fortsätta packa upp resten. Såg till att installera dottern i gästrummet så det blir drägligt att vara där i två veckor. Bara för att upptäcka att det blev till att skynda sig till områdets årsmöte. Var nog bara några minuter sen. Höll på en timme och avslutades med korvgrillning. Det sista hoppade jag. Hem och byta om för att ta sig in till Borgholm och vandra runt där ett par timmar.


Klockan blev rätt mycket innan vi var tillbaka. Eller mycket och mycket men vi var rejält trötta när vi var tillbaka. Blev sängen nästan direkt. Så vart lördagen tog vägen har jag inte en susning om men det är kanske så man ska avverka sista lördagen före semestern? Bara låta den gå upp i rök utan att göra något vettigt alls? Idag var det söndag men mer om den i morgon eller så. Först behöver jag sova lite. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar