Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 5 april 2017

Tja varför skulle man inte?

Jag lyckades vakna innan klockan komma iväg i vettigare tid. Och då hade jag ändå fryst ner köttet maken kom hem med. Dvs vildsvinsköttet som ska grillas till sommaren. Jag visste dagen skulle bli lite körig men jag hade nog allt tänkt få iaf 15 min lunch. Icke då. Av lunchen blev en banan medan jag skrev mejl. Och inte nog med att allt gick i ett fram till jag skulle besöka leverantör så gick det i ett även efter.


Jag hade tänkt gå hem före 17 idag då jag stämplade ut 17,46 igår. Kan tala om att det kunde jag fetglömma. Men jag kom iaf iväg 18,15 ca. Hade tänkt att gå men utan lunch och regnet hängande i luften så blev jag väldigt lat och tog bilen. Hem och åt brödet jag fixade igår. (Ska jag inte göra om. Bake off bröd skall göras i samband med att det ska ätas. Annars kan man lika gärna skita i det. För det var lika trist som bröd är timmarna innan det blir grönt typ. ) Tog mikron till hjälp men jag tänker inte göra om det.


Maken smet iväg för att träna och himlen såg blå och grann ut så jag tänkte köra bort bilen till jobbet så jag fick gå hem och iaf få ihop lite steg. Gjorde mig iordning och gick ut. Skulle bara gå runt kvarteret för att sträcka på benen. Under tiden blir himlen kolsvart och regnet kom som ett brev på posten. Behöver jag tala om att den står kvar där jag parkerade halv sju? Tröstade mig med lite godis. Mer än full dag, utan lunch och med bröd tråkigare än tråkigt så var jag värd lite godis. (Man kan gå dit nästan under tak hela vägen. Bara jag tar mig över korsningen först.) Det smakade heller inget vidare när jag väl kom hem.


Hann duscha och byta plats på ett par lådors innehåll innan maken kom. Vattnade mina två blommor också. Rensade ur lite skräp från min väska som jag släpar fram och tillbaka varje vecka när jag ändå var i farten. Men disken orkade jag inte med så den får jag ta i morgon. Nu ska denna blogg släppas, lampan släckas sen ska jag sova. Tänker ta en kvarts sovmorgon i morgon. För det är ungefär så mycket tid som jag förlorar på att gå till jobbet i stället för att ta bilen. Ok jag går runt 4 kvarter iaf. Dels vill jag ha "frisk" luft och dels behöver jag vakna till innan jag kör. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar