Öland

Öland
Solnedgång

måndag 10 april 2017

Kanske ha koll på kalendern?

Jodå jag fick med mig allt till jobbet. Mat, ren skjorta och rens strumpor och jag kom fram i hyfsad tid. Hmm vad bara det att jag skulle vara hos leverantör hela dagen. Men maten hamnade i kylen så den slipper jag bära på i morgon. Skjortan kunde jag hänga på stolen och skyddsskor kan man ha på sig när man besöker leverantörer så det fixade sig. Fast det var tur att vaktis ringde och kollade om jag verkligen behövde bilen med gång eller om han kunde se till att få vinterdäcken utbytta först. Annars hade jag nog glömt att jag skulle dit.


Hann be om lite hjälp under tiden jag inte var på plats innan jag gav mig iväg. Fick bilen parkerad utanför dörren ca 10 efter bokad tid. Fick dock åka hem och hämta körkortet. Ändå klev jag genom dörren hos leverantören på pricken. Det gick bra hos leverantören så en stund före sista mötet för dagen började klev jag åter in på kontoret. Dock är det visst påsklov denna vecka så de hade ställt in det. För av någon anledning är det bara kvalitetsavdelningen som inte har lov. (Och en del andra men vi hade varit väldigt få.)


Smet hem straxt före 18. En sak är säker vädret växlar snabbt. Igår jag jag i kortärmat och tyckte det var varmt i dag hade det varit skönt med vinterjackan. Fast det fick duga med kofta och tjockare höstjacka. Åt lite när jag väl klev innanför dörren innan det fick bli en promenad på dryga 6km. Var bitvis så jag hade önskat att jag hade haft mössa.Vinden var inte nådig. Men blev iaf inte blöt. Det som återstår är nu att borsta tänderna och lägga sig. En dag i morgon också. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar