Öland

Öland
Solnedgång

söndag 23 oktober 2011

Tristess

Idag är trots sol och promenad en tradig dag. Känner mig allmänt uttråkad. Måsten lider jag heller ingen brist på. Skulle de mot förmodan dessutom ta slut skulle jag kunna börja att nysta upp garn på pinnarna så slipper jag ödsla tid på det när väl kursen är på tisdag.

Har nu både mönster och rätt färg för att kunna knyppla Barbapapa. Kanske inte rätt rosa nyans jag gör honom en aning mindre rosa. Men då det ändå är min egna skapelse av honom så tar jag mig även friheten att svärta ner den rosa färgen en aning.

Nej, nu får jag iaf masa mig ur fåtöljen och börja med middagen. Slut på stek som dög till mig så det får bli karre kotletter på grönsaksbädd. Jag tar ris till och maken antagligen sås. Iaf om jag gör en sås till. Men här blir ingen mat alls gjord.

.

2 kommentarer:

  1. Ja, nu kan jag kommentera=) Det ska bli kul att se hur din barbapapa ser ut när den är klar

    SvaraRadera
  2. Behöver bara lära mig hur det fungera :o)

    SvaraRadera