Öland

Öland
Solnedgång

måndag 24 oktober 2011

Äntligen en hall fri från återvinningsmaterial!

Kom hem lite sent från jobbet idag. Trots det hann jag med banken, där jag behövde byta ut min 14 år gamla dosa. Är det inte lite taskigt att gå sönder efter så lång tid? När jag ändå var där såg jag till att bunta ihop min service av dem och spara 11 kr i månaden. Inte mycket men efter 10 år kan det bli en hyfsad shoppingrunda. Iaf om den är under rean.

Därefter gick vi hem igen och fyllde bilen på tomt emballage, tidningspapper och plast emballage. Nu återstår bara skoskåp och hatthylla att införskaffas. Tror det kan bli bra till nästa månad. En aning mycket denna lönen. Tror jag, känns så iaf. Och detta är ju inget som vi är i akut behov av. Det hade bara varit trevligt.....




Var en runda på City gross också. Hittade kransar, svampar, äpplen och lite annat som man skulle kunna dekorera kransen med. Blev väldigt sugen på att göra en och hänga på ytterdörren. Fast det fanns inga fina band och så saknade jag lite annat. Vid sådana här tillfällen saknar jag nästan Texas. Där fanns hur mycket som helst att välja på. Hade gärna velat ha lite av det utbudet nu. Å andra sidan kanske jag kan hitta mina rosetter jag tog med hem från staterna. De är fina också....



Men jag fick med mig 2 tomtar hem. Nu kanske maken låter mig ta med en låda eller två med julpynt??? Och gärna denna helgen. Då kanske vi inte behöver åka ner mer till stugan före jul?? Fick även med hem fiberhusk. Nu saknar vi bara mandelmjöl sedan kan jag baka frallor till maken. Någon som vet var man kan hitta mandelmjöl? Och i vilka hyllor ska man leta? Om någon vet så tar jag gärna emot tips.



Nope ska börja förbereda för knyppelkursen i morgon. Tänkte göra lite tråkiga saker redan ikväll, då kan jag börja knyppla figuren redan i morgon.

Ha det!

2 kommentarer:

  1. Söta tomtarna är, man blir allt sugen på att förbereda sig lite nu när det har varit sdant tråkväder ett tag :)

    SvaraRadera
  2. Jag är barnsligt förtjust i alla "nya" bloggar som dyker upp, känns friskt på något sätt :)

    SvaraRadera