Öland

Öland
Solnedgång

söndag 23 juni 2019

Så var midsommarhelgen över

En helg som likt alla andra bara försvann. Alla måsten blev gjorda. Vi firade själva midsommarafton hos grannen. Eller vi åt där. Maken blev kvar och jag gick hem. Passade på att göra ingenting samt en jordgubbscheescake. Den kom andra grannen med inneboende in och provsmakade dagen efter. På bilden till receptet var den rosa. Hmm min var mer gul. Grannens hönor är nog lyckligare än köpeäggens hönor är.


Maken har hållt på mest hela tiden i trädgården med div pyssel. Själv har jag mest tagit igen mig, jobbat lite till (fast jag egentligen inte hade tänkt det). Det sista jag gjorde innan jag lämnade var att försnilla hela strykhögen. Fast det var inte så många plagg så det var snabbt struket. Dock inte roligare för det. Men jag slipper nästa helg.


Vädret har dock varit toppen så förutom midsommarafton och idag så har jag varit en runda i Borgholm och bara gått. Ok det blev lite Pokémon också. Idag och i fredags så cyklade jag ner till Köpingsvik och gick där. Betydligt mycket mer folk i fredags än idag. Så många gav sig nog iväg redan på fm för jag där runt 15 idag. Väntade till 18,30 innan jag körde. Förvisso en del bilar men det flöt på bra och kom fram på normal tid.


Nu är det hur som dags att sova. Behöver vara hyfsat pigg i morgon när jag kommer hem från jobbet. Ska packa väskan för två nätter på färjor. Ett besök i Polen på onsdag är inbokat. Dock inte av mig så jag behöver kolla hur dags bilen går på tisdag. Ska väskan med till jobbet eller hinner jag hem och hämta? Den som lever får se. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar