Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 18 juni 2019

Snurrig dag.

Började med att vakna en stund innan makens väckarklocka ringde. Den ringer ca en halvtimme före min. Så när väl maken åkte till jobbet så var jag delvis klar. Packningen för nästa veckas utflykt. En snabb tripp till polen är nu förberedd. Och när det var dags att gå hade jag redan kommit en bit på vägen. Blev en längre tur idag också men inte lika lång som igår. 1a mötet började tidigt och sen höll det på tills kollegorna började gå hem. Nope ingen kort dag för mig. Men 9,5h fick räcka.


Blev en kortare tur hem men lovade maken att möta upp så han fick lite handlat innan helgen. Och vi ville slippa handla det hemma. Kan vara lite knivigt med parkering samt väl långa köer. Det får räcka med maten för det lilla äventyret. Väl i lägenheten blev det till att äta. Nackdelen med långa dagar är att när man väl ätit, förberett maten till jobbet i morgon och disken är klar är man för seg för att ta en promenad samt för kort tid innan det är dags att lägga sig för att dra igång något.


Nåväl jag har lyckats att ren bädda min sänghalva, plocka ihop en del av det jag vill ha med mig hem. Bara lite kvar som jag just nu inte har en tanke på. Hoppas komma upp tidigt i morgon så makens halva hinner bli ren bäddad, det sista packat, blommor vattnade och allt som ska med hem förberett för att bäras ner. Men ska det bli av är det lika bra att borsta tänderna och krypa ner. (Med fördel så packar jag ner datorn också. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar