Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 1 maj 2019

Att fira Valborg och 1-a maj

Är inget jag har gjort på många år om ens någonsin. Försökte för typ 30 år sedan. Men det brukar bara vara kallt och blött så jag gav upp. Inga planer för gårdagen så när som att åka och hälsa på kompis. Skulle bara blir en stund. Inte så länge. Det blev några tyska stunder. Tror vi satt där maken och jag i 4 timmar. Men vi alla har tidiga morgnar så det fick bli en hyfsat tidig kväll. Låg i sängen straxt efter 23. (Tack kompis!!!)


Idag skulle vi göra mycket. Men vi var dels rätt trötta kände vi. Så vi läste och slöade länge. Tanken var att städa hela lägenheten, pynta balkongen, tvätta bilen, minst två promenader osv. Nåja, lägenheten är dammad, det sista är uppskruvat på väggarna, jag tog en 2 timmarspromenad, mat blev det, undanplockat blev det också men sen blev det inte mycket mer vettigt gjort. Och nu väntar tandborsten. Rätt skönt med lediga dagar men jag föredrar dem i samband med helg. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar