Öland

Öland
Solnedgång

söndag 3 mars 2019

Då var ytterligare en vecka gången

En vecka och helg som har varit precis likadan som alla andra. Eller kanske en aning bättre. För vädret har varit ok även om det trillat lite regn vid något tillfället och det har varit lite onödigt kallt när solen gått ner eller där det blåsigt. Det har varit ömsom nästan vår och ömsom inte alls lika vårigt. Men den är på g. Frågan är hur många bakslag och hur illa kommer de att behandla de växter som redan satt fart?


Varit ute så mycket jag har kunnat. Låtit maken komma hem från jobbet och äta för att sedan möta upp för en promenad. Som jag redan har påbörjat och till stor del redan gått. Men varför sitta inne när man kan röra på sig ute? Kompis som jobbar på tok för mycket med att lämna present på hennes födelsedag på hennes jobb. Enklaste sättet att träffa henne just nu. Men snart ska det bli normal belastning. Hoppas hon har rätt. Och i helgen var det till att fira Emma och Tore's pappa. Fick bli tulpaner, kort och en massa chokladtoppar. Och firar man på en lördag så blev det även godis till ungarna. De var nöjda och så även jag. En kartong rosa sockerbitar och två chokladkakor mindre hemma.


Nu återstår att avsluta denna veckan för att gå och lägga sig. I morgon börjar vi en ny med nya möjligheter. Förhoppningsvis en vecka utan huvudvärk. Men jag har hittat solskydden så jag hoppas det ska hjälpa. Annars vet i tusan vad jag ska hitta på. Men först sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar