Öland

Öland
Solnedgång

söndag 31 mars 2019

Då är mars slut

Och i morgon försvinner google + saker från denna blogg. Har ingen aning vad som är kopplat till detta. Men det lär vi upptäcka i morgon. Nästan lite spännande. Den som lever får se. I övrigt har helgen försvunnit fortare än nödvändigt. Hunnit göra alla måsten och en del trevligheter. Tore fyllde år i veckan och firades igår. Precis som jag trodde var en traktorlampa mycket roligare än en jacka. Så pass att han hann slarva bort fjärrkontrollen till den innan jag gick. Chokladen blev också godkänd. Han såg rätt nöjd ut.


Efter kalaset blev det hem. Fick förse maken med korv och handtag. Han och grannen städade, röjde och eldade. De lagade sin egna mat dvs grillad korv när de var klara. Jag behövde bara se till att det fanns korv och handtag tillgängligt. Själv tog jag en  timmars promenad. Och fick ihop hela veckans sträcka. Så promenaden idag är bonus.



Klippt mig har jag också hunnit med. Passade på att boka nästa klippning samt den därpå. Denna helg har jag inte gjort något vettigt förutom måsten. Skulle behöva ett par extra lediga dagar så jag hinner med lite annat också. Putsa fönsterna hade varit bra. Hade gärna tagit lite längre promenader och letat vårblommor. Får hoppas att påsken är tillräckligt lång och att fredagen inte blir för slö efter skärtorsdagen.... Men nu ska här sovas. Om nu kroppen och klockan kommer överens. För tiden har ändrats på klockan men inte i huvudet på mig än. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar