Öland

Öland
Solnedgång

lördag 5 juli 2014

En lat vecka?

Har ju i hela veckan lagt upp och skrivit om vad vi gjorde förra helgen. Så jag tänkte det var dags att beskriva vad jag då har gjort måndag tom torsdag.



I måndags när jag kom hem var det till att packa ett antal kartonger och påsar med sånt som jag kunde fylla bilen med. Då jag jobbar ca 5 min från den nya lägenheten, kunde det ju vara bra att ha med så mycket som jag bara kunde få in i bilen. (Skull hämta/få lägenhetsnycklarna på tisdagen.)


Maken lovade i ett svagt ögonblick att även ta en runda efter sitt jobb med sin bil full. Med andra ord fick jag packa ihop lite mer kartonger och påsar. Dock vill han åka hem efter jobbet och fylla sin bil då.


Maken hann till lägenheten före mig på tisdagen. Men det berodde på att han smet hem en timma tidigare. Och jag blev kvar en halvtimme längre än först tänkt. Vi tömde båda bilarna. Men sedan fick vi lov att packa upp några påsar och kartonger. Behövde ha dem med tillbaka till lägenheten vi fortfarande bor i.


När väl det var gjort var det bara till att åka hem och upprepa måndags bestyren med att packa ner så mycket som kunde packas in i min bil samt det som skulle packas i makens bil dagen efter. Detta  gjordes även onsdag. I torsdags var det dock dags att packa allt som skulle till stugan och fick plats i bilarna. Denna gång blev även makens bil packad redan på kvällen före.


Nu är jag dels helt slut. Har dock förvånadsvärt lite ont i kroppen. Men vi är inte klara än heller. Och hur det ser ut i lägenheten kommer snart. Ska bara som Alfons Åberg sa.....

2 kommentarer:

  1. Hua, jag kan känna slitet, men det brukar bli bra när det är klart.

    SvaraRadera
  2. I min lägenhet väntar 80 kartonger att bli utburna .... av "flyttgubbar". Och så lite möbler.

    SvaraRadera