Öland

Öland
Solnedgång

söndag 3 juni 2018

När dagarna går och man inte vet vad man gör.

I onsdags var det till att jobba i typ 190 innan man var tvungen att smita hem för att hinna med skjutsen till Göteborg. Hade kurs på torsdagen. Mer om det äventyret och hemresan i ett eget inlägg så småningom. Behöver lugna mig lite först. Kan säga att jag var hemma runt midnatt och inte vid 22 tiden som jag hade hoppats på.


Fredag var det till att stiga upp tidigt för att hinna packa ner allt som skulle med hem. Sen till jobbet och städa av den tid man inte varit där. Var en aning trött och därmed grinig. Blev inte bättre av att jag inte hunnit äta sedan lunch på torsdagen heller. (Före frukost på jobbet då.) När maken frågade om det var ok att hämta mig före 15 så fick han bara ett stort JA!


Ingen bra tid att åka på. Kö i Växjö och ännu mer kö i Kalmar. Från avfarten från centrum började kön till Öland. Enda fördelen var att jag som åkte kunde spela pokemon under tiden. Hann både snurra stopp och hoppa in i gym. Hade haft tid att slå ut motståndare också om det funnits några. Var dock ändå hemma hyfsat så jag körde igång första maskinen med tvätt. Sen tidigt i säng.


I lördags var det upp tidigt för att vara i Kalmar till 10, Skulle testa och se hur det var att raida (pokemon). Så från 10 till nästan 16 var vi ett gäng med människor som for runt till olika gym och försökte fånga bossar. De flesta hade mål för dagen och lyckades uppfylla dem. Själv ville jag ha en speciell boss som jag hade 6st av innan jag åkte hem. Hade dock lovat maken en hög med öl som kompensation för att jag var iväg. Det hade vi paus för att jag skulle hinna skaffa.


Efter spelandet var det till att köra hem. Köpte middagen längs vägen. Maken önskade räksallad och själv valde jag avokadosallad. Fast jag orkade bara halva min. Sen blev det inte mycket mer gjort. Jag borde ha druckit mer vatten när jag var iväg. Blev en tidig kväll igen. Bara för att vakna 03,23 och inte kunna somna om på några timmar.


När jag väl kom upp var det till att tvätta en maskin till, vattna blommor både ute och inne, hämta paket (förhoppningsvis så blir det populära presenter), plocka i ordning hemma, handla, hjälpa maken, pyssla, packa osv.Vi beslöt oss för att åka lite senare än vi brukar. Visade sig vara smart.Både svalare ute och betydligt mindre med trafik. Enda nackdelen är att det blir en sen kväll. Så nu gäller det att slå ihop datorn och försöka sova rätt snart. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar