Öland

Öland
Solnedgång

lördag 13 augusti 2016

Redan lördagkväll

Var så trött igår kväll att jag somnade ovaggad. Var lika trött när ja vaknade igår. Sov så länge jag kunde och lite till. Var ändå på jobbet hyfsat tidigt fast maken inte körde mig. Dock gick jag hem straxt efter 13. Möte kollega med vovve så jag var inte hemma så himla tidigt. Gäller ju att klappa när man får chansen.


Väl hemma hann jag tömma bokhyllan lite till. Få mina saker nerpackade och klara till maken kom. Hade även fått ner kylklampar osv. Vi lämnade Alvesta tidigare än vi brukar en fredag. Vilket gjorde att vi var i Kalmar tidigare än vanligt och slapp en massa bilköer överallt längs vägen. Vi tom kunde gå in och handla på CG. Hade bra pris på flintastek så vi passade på. Fick köpa max 3kg för det bra priset men till maken och mig räcker det länge.


Väl hemma så gick maken ut till sitt garage och jag skulle gå ner till affären och handla mjölk. Kom halvvägs när jag inser att pengar hade inte gjort ont att ha med sig. Var bara att vända och gå tillbaka. Men sen tog jag bilen. Tur det för det regnade en stund efter att jag hade kommit hem. Och det hade jag inte hunnit om jag hade gått.


I morse skulle vi åka tidigt till Borgholm och köpa material till garaget. Vet inte om det blev speciellt tidigt. Sov över 10 timmar så jag var trött. Hjälpte maken lasta på skivorna och åkte ner till 136-an. Sen gick jag. Visste inte om jag skulle orka. Inte ville jag gå genaste vägen heller. Så tråkigt att gå längs 136-an. Följde den dock till rondellen sen gick jag upp på klinten och tog den vägen till Köpingsvik. Nästan 2 timmar tog det.


Väl hemma blev det frukost och en stunds vila innan jag fick börja klippa gräset. Lämnade den lilla delen även idag. Får se om det går att klippa i morgon. Har regnat och det ser inte mycket ljusare ut. Nåväl, det är den torraste delen så det kanske inte gör så mycket. Middagen idag fick bli tacos. Har dessutom gjort grönsaker så vi kan äta det i morgon också.


Nu ska vi straxt ner till Borgholm och Harry's. Nisse Hellberg spelar klockan 22. Ja en massa andra band innan och efter men jag vill lyssna på Nisse. Kanske ska vara där en liten stund innan? Lika bra att slå ihop butiken och göra sig iordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar