Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 8 december 2015

Sotare

I fredags när vi kom till huset hade vi fått en avi från sotaren. Ska komma nästa torsdag på sämsta möjliga tid. Vi kan inte då vi är flera timmar bort. Så idag ringde jag för att ändra tiden. Tog lite tid att komma i kontakt. Men när jag väl får det då kan man bara få en annan tid samma vecka! Sedan när har sotaren rätt att kräva att man ska kunna ta ledigt med bara en veckas varsel? Och tom när man ringer sjukhuset får man ändra tid och inte bara inom samma vecka!!


Någon som vet en sotare i Kalmar som kan tänka sig att köra över bron? För jag har ingen lust alls att lägga ut en nyckel ute över en vecka, begära att en granne ska ta ledigt för att sota hos oss eller be mina föräldrar ska köra dit för att släppa in sotaren. Jag är tämligen sur och irriterad. Och visst får man sota själv? Tror jag ska lära mig hur man gör. För vi har en braskamin och endast det som ska sotas.

Mutter, mutter, fräs och morr.....

2 kommentarer:

  1. Fy så bökigt. Ni kan inte skjuta på det ett år? Här vet jag att det inte behövs sotas varje år så länge som man inte eldar så ofta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sååå smidiga är de tyvärr inte. Men jag har fått ledigt. Samt tagit reda på att jag kan sota själv utan någon speciell utbildning. Rätt verktyg är viktigare.

      Radera