Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 28 juli 2015

Så var denna dag borta

Vet inte riktigt vart den tog vägen. Var ju uppe redan vid 9. Ska försöka vara det resten av veckan. Så blir inte omställningen till icke semester så stor. Blev av med den gamla soffan på eftermiddagen. Innan dess var det mest sysslor som inte syns så länge de görs men märks väl när de inte blir gjorda. Det utlovade regnet fick jag vänta förgäves på för det såg jag inget. Dock blå himmel och varm sol.


Var på en liten utflykt efter soffhämtningen. Var och köpte mer gräsfrö, 2 förpackningar räckte inte. Blev en vattenspridare också. Så när maken är klar så ska vi kunna vattna gräset också. Pump får vi låna av grannen så länge. Vi fick även ett rör av samma granne så from i morgon ska jag kunna hänga tvätten ute. Ska bli så skönt. Tvätt som har torkat ute luktar bättre.


Blev ingen mer garagestädning men maken har godkänt det jag har gjort så här långt så jag har fått förtroendet att fortsätta. Ska se om jag inte hinner göra en bit till i morgon. Tar lite tid då jag först får sopa en bit. Sedan flytta dit saker som ska vara kvar för att sopa där de har varit och flytta dit andra saker osv. Det tar med andra ord lite tid. Men jag blir förhoppningsvis färdig innan träden börja fälla sina löv och blåser in nya.


Nu är det åter dags att lägga mig. En förutsättning om man ska komma upp i tid. Får se om jag får sällskap av maken i natt. Nya sofforna är helt klart sköna att sova i. Även om bordet vi hade blev för litet och inget nytt är hittat ännu. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar