Öland

Öland
Solnedgång

söndag 17 juni 2012

Men så här brukar det inte bli....

Nog för att jag anade att jag skulle vara trött. Men så trött att jag inte ens kunde somna före 04,00 i morse? Eller knappt ta mig ur sängen före 10? Nope denna tid som jag reste hem på denna gången ska jag allt undvika i framtiden. Dock var jag pigg mest hela tiden i US. Och det är alltid något.

Men allt är iaf uppackat. Fundera på om någon av resväskorna ska vara kvar i lägenheten eller om bägge ska över till förrådet på Öland. Nåja har 4 dagar på mig att klura på det. Men det troligaste är väl att jag bara behåller weekendbagen på hjul.

Har dessutom lyckats att tömma tvättkorgen idag. Dvs tvätt allt som fanns. Tog lite annat också när jag ändå var i farten. Men ge mig ut och handla, där gick gränsen. Maken fick åka. Fick dessutom ta med sig lite plast och papper till återvinningen när han ändå höll på. Vi höll oss till traditionen här i huset och åt tacos till middag. Nja, maken skippar brödet och gör väl en tacosallad men jag hade bröd till i dag.



Igår var jag och klippte mig. Kunde konstatera att någonstans har vi missat i planeringen. Min frissa och jag. Brukar klippa mig var 8-e lördag. Men om 8 lördagar har hon semester! Får alltså vänta 12 veckor. Hur ska jag fixa det? Jag som brukar toppa mig själv med sämre än sämst resultat så snart jag ser en delad topp. Nåja får väl sätta upp håret på något sätt så jag inte kan se dem.

För övrigt var sista planet överbokat, och 4 fick inte plats. Deras bagage var dock pålastat och fick inte följa med. Och innan vi ens fick komma ombord så var vi en kvart försenade. Sedan en dryg timme att vänta på att bagaget till de som inte skulle med hittades. Då hade vi missat vår plats för att få lyfta = ytterligare 20 min väntan. Gissa vem som missade tåget som gick en dryg timma efter bagaget borde ha varit utlämnat om vi hade lyft när vi skulle. Gissa vem som ska åka med SAS nästa gång.

Hann fira brorsans sambo i fredags samt ge deras son Emil en present från US. De övriga fick sina saker på lördagen. Eller syrran får sina av min mor nästa gång de träffas. Lämnade hennes och Emmas saker hos våra föräldrar. Dock hoppas jag kunna träffa dem nästa söndag.

Men nu ska jag hämta överkastet från tvättstugan. Hoppas bara det är torrt. Sedan ska jag lägga mig. Hoppas jag somnar tidigare. Lite jobbigt annars om jag ska stiga upp  halv 6 i morgon bitti. Återkommer!


4 kommentarer:

  1. Hoppas du kan sova. Jag går upp samtidigt med dig imorgon:) ha det bra kram

    SvaraRadera
  2. Så jobbigt att ställa om tiden. Hoppas du får sova gott.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fick sovit något :)

    SvaraRadera
  4. Hoppas du är i rytm nu, glad midsommar

    SvaraRadera