Öland

Öland
Solnedgång

lördag 10 december 2011

Ytterst slö dag

Snöar det inte så regnar det. Har varken lust eller ork att göra något. Middag har jag iaf fixat. Och maken fick motionera mig idag. (Han hade paket att hämta.) Passade på att köpa lite bröd och mjölk.


Långlördag här idag, passade på att visa en tröja jag sett på Lindex. En liten hint om vad som skulle vara uppskattat som julklapp. Kollade dock materialet. Är nog lika bra att han inte köper den tröjan. Massor med ull i. Lindex är lite tråkig faktisk. Allt stickat som de har och jag tycker är snyggt så innehåller det ull. Någon avart kan de väl ha iaf.....


Få hoppas på lite tid nästa helg att hitta något trevligt att ha på mig till jul. Eller kan man ha en sådan tur att man snubblar över något på en flygplats i helgen? Lär inte hinna in i någon affär. Varken i Frankfurt, Berlin eller Stettsin....... Får alltså hålla tummarna för flygplatserna.


Makens smaksatta kaffe luktar väldigt gott men vi har inget kaffemått. Så han har inte kommit på hur mycket böner som behövs. Måste försöka komma ihåg att köpa ett kaffemått. Borde väl finnas på ICA eller så. Men det får bli i morgon. Orkar inte titta ut men det låter från fönsterna så nederbörd är det iaf...... Blöt känner jag inte för att bli.


Nope, ska se om jag kan få maken att motionera Fido lite. Undrar hur jag enklast lyckas med det. Kan tänka mig att damma en hörna eller så. Kanske kan få plats med ytterligare en tomte sen.....

5 kommentarer:

  1. Tycker dagen har varit så lång idag och fruktansvärt tråkig här med. Hoppas du får en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina tomtar och juldekorationer du har.
    Ja våran vedspis är guld värd på vintern och särskilt när det är strömlöst.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Micael kom in och är dunder förkyld,fick i han lite soppa och sedan tittade vi på film. Kände mig lika hängig och seg i går,

    SvaraRadera
  4. Haft strålande väder hos mig. Sköna promenader.
    Du har en massa fina tomtar./Gullvi

    SvaraRadera
  5. Så mycket fina tomtar. Här är det snö och kallt och riktigt juligt

    SvaraRadera