Öland

Öland
Solnedgång

fredag 21 juli 2017

Ja äntligen!

Nu är det semester! Jag tänkte ha sovmorgon idag när jag jobbade sista dagen innan semestern. Det gick åt skogen totalt. Vaknade 05,19 klarvaken som bara den! Jaja men hinner med mycket iaf. Såg till att iaf  vara en halvtimme sen till jobbet. Då var disken fixad, nästan allt packat osv. Kunde/ville inte göra så mycket innan maken vaknade som var desto tröttare. Till lunch var alla måsten ordnade och avklarade. Sen såg chefen till att fixa till en hög med uppgifter till.


Men vid halv fyra tog jag mitt pick och pack och slutade. Nu väntar 4 veckor med semester så när som ett par avbrott. Dock bör det inte vara mera än några få timmar. Ska attestera tiderna så kollegorna får lön i augusti. Hoppas de uppskattar det iaf. Sen var det till att ta sig hem och fixa det sista. Tänkte passa på att ta en rejäl promenad medans jag väntade på att dottern skulle komma med tåget. Det gick också åt skogen. Fick ett skoskav som heter duga. UNDER tårna! Hela tån jämte den mista är en enda stor blåsa undertill. Man går inte gärna så långt med den.


Nåväl var bara att linka hem och vänta hemma i stället. Men till slut var det dags att hämta dottern. Tåget var iaf i tid. Hem och lämna packningen och visa runt lite innan vi gick och köpte lite mat. Färdigmat fick det bli och närmare bestämt så delade vi på en pizza. Halva min halva kommer jag att få med mig hem till maken i morgon om inte dottern vill ha det sista till frukost.


Nu återstår att krypa till kojs. Ska ha lite sovmorgon i morgon tänkte jag. Dvs inte vakna före 06. Sen ska vi fixa till det sista innan vi åker hem. Mamma/mormor ska besökas på vägen. Likaså min bror som ville ha lite hjälp. Sen hem. Ska äta också vad, när och hur får vi lösa under dagen. Var visst årsmöte för samfälligheten också i morgon. Framåt 18 tänkte vi vara i Borgholm om det går vägen. Ska helst kunna gå ihop min mil också men som tån känns just nu är det inte troligt. Men först sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar