Öland

Öland
Solnedgång

söndag 14 maj 2017

Inget av något större värde

Vaknade tidigt men lyckades somna om och sova alldeles för länge. Så det där med en rejäl långpromenad försvann. Blev inte ens tid för en kortis. Inte heller fanns det tid för att börja gräva ner syrenerna heller. Dock har vi bestämt var de ska stå och hur, Tillåter bara vädret så blir de nergrävda nästa helg. Men makens alla skjortor hann jag iaf stryka. Och min egna.


Det blev rester till middag så på det behövde jag inte ägna så mycket tid. Blev tom över så maken har något iaf en dag och jag har lunch i morgon. (Ska bara komma ihåg och plocka upp något till tisdag i morgon.) Maken har hunnit att klippa gräsmattan och vattna pallkragen som är lika tom ännu. Å andra sidan var det ett rejält lager med snö ute när det var dags att stiga upp i tisdags.


Men jag hann iaf prata med Chippen två gånger. Och klia honom lite bakom öronen osv. Det är det bästa med denna dag. Väskorna blev både packade och uppackade. Förra veckan var det massor med trafik och idag knappt någon alls. Åkte ändå ungefär samma tid. Efter en delfunderande kom jag ihåg att vattna mina blommor inomhus innan det var dags att åka. Nu funderar jag på om ag kom ihåg att vattna de i lägenheten förra veckan.Tur de bara är två och av kaktus art.


I morgon hoppas jag kunna sluta i vettig tid så Växjö och affärerna inne i city hinns med. Då är det en vecka kvar innan makens dotter fyller år. Kanske dags att hitta på något? Vi har en ide om vart vi sa leta med inte om vad det ska bli. Nåja får bli morgondagens problem nu är det dags att sova om jag ska hinna med allt. För om man ändå är i city så får det väl ändå bli ett varv eller så runt sjön? God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar