Öland

Solnedgång

tisdag 21 juni 2016

Det var det

Då har man gjort hela den betalade delen av arbetsveckan. Nu är jag ledig resten av veckan. Sen återstår två veckor med ett par dagar i Tyskland innan semestern börjar på allvar.  Hade privatchaufför till och från jobbet idag. Skulle haft bilen men det var elfel så tågen gick inte och maken behövde den. Så jag fick skjuts till jobbet sen var han och hämtade mig när det var dags för hemfärd.

Hade tågbiljett bokad, betald och utprintad. Inte fasiken vågar man ta den som sms biljett. Dock gick tågen i tid när jag skulle åka. Men var 4 min sen när vi anlände i Kalmar. Hade dock 10 min till bussen gick. Eller nu fick jag bara 6 min. Med tanke på all tur tidigare under dagen var jag lite orolig att jag skulle få gå hem i ösregn som jag gjorde förra året. Men turen höll i sig och jag kom i år hem torr. Förra året fanns det inte en torr fläck på mig.

Väl hemma hade jag fast att jag inte gick fram och tillbaka till jobbet. fått ihop nästan 10 000 steg. Saknades lite men de hade jag fått ihop när jag hade varit iväg och införskaffat lite att äta dels nu i kväll och dels i morgon bitti. Hittade dessutom lax till bra pris. (Halva priset och sista bäst före datum i morgon.) Så i morgon tänker jag äta ugnsstekt lax med potatismos tror jag. Blev sugen på det. Om någon mer skulle vara sugen på det och har vägarna förbi. (Nu lär inte mina bröder besöka mig på flera dagar. De avskyr fisk mer än nyttigt.)

Hunnit med att prata både med dottern och maken. Fast i omvänd ordning. Maken är kvar tills vidare men hade handlat idag. Dvs mer ogräsättika. Den var effektiv. Merparten av ogräset är numera brunt och dött. Maken har dessutom varit och skrivit kontrakt på en två i Alvesta. Så i september flyttar vi från källare till vindsvåning. Dock utan hiss. Men jag har snälla kollegor som har lovat att hjälpa till och bära om det bara var det som behövdes. Vi lär dock ha en månad med två lägenheter så vi lär kunna ta det mesta själva men med stora och tunga möbler är det skönt med hjälp.

Nu ska jag fixa till en inköpslista till i morgon. Tänkte handla på förmiddagen. Maken hade en liten önskelista på saker han behövde. Så ju tidigare jag kommer upp ju fortare har jag handlat klart och kan sen lata mig. Så god natt.